Platforma Threads, koju je Meta lansirala kao odgovor na sve veće nezadovoljstvo korisnika platformom X (nekadašnji Twitter), po prvi put je prestigla svog rivala po broju dnevno aktivnih korisnika na mobilnim uređajima širom sveta, pokazuju podaci analitičke firme Similarweb.
U nedelji od 15. do 21. septembra, Threads je imao u proseku 130,2 miliona dnevno aktivnih korisnika, dok je X zabeležio 130,1 milion. Konkretno, 20. septembra Threads je imao 128,7 miliona, a X 127,1 milion aktivnih korisnika.
Rast Threads-a, pad X-a
Threads beleži stabilan rast od lansiranja 2023. godine, dok broj korisnika X-a opada. U septembru 2024, Threads je imao u proseku 81,1 milion dnevno aktivnih korisnika, a X je bio znatno ispred sa 149,9 miliona. Međutim, godinu dana kasnije, razlika se gotovo izbrisala.
Na globalnom nivou, Threads trenutno prednjači među iOS korisnicima, dok X i dalje zadržava prednost u SAD-u i kada je reč o veb verziji. Takođe, korisnici u proseku i dalje više vremena provode na X-u, 4 minuta naspram 2 minuta i 14 sekundi kod Threads-a.

Oglašivači se okreću Meti
Rastući broj korisnika Threads-a čini ga sve privlačnijom platformom za oglašivače. Meta je u aprilu otvorila Threads za globalne brendove, a analitičari predviđaju da bi platforma mogla da ostvari 2 milijarde dolara prihoda od oglasa do 2026. godine, i čak 9 milijardi do 2027.
X, s druge strane, još uvek se bori sa posledicama kontroverzi koje su usledile nakon što je Ilon Mask preuzeo kompaniju. Prihodi od oglasa su 2023. pali za više od 50%, a finansijski oporavak i dalje izostaje. Iako neki oglašivači pokušavaju da se vrate, analitičari ističu da je reč više o političkom pritisku nego o stvarnom oporavku.
Prednost integracije sa Instagramom
Jedan od ključnih faktora uspeha Threads-a je duboka integracija sa Instagramom, koji ima više od tri milijarde mesečno aktivnih korisnika. Kroz ovu povezanost, Meta može da preusmerava korisnike i oglašivače na Threads, uz korišćenje istih naloga i sistema za ciljanje oglasa.
Analitičari ističu da Threads ima snažan potencijal za monetizaciju upravo zbog toga što “zna više o svojim korisnicima” nego što to može X. Kako broj korisnika Threads-a raste, tako opada atraktivnost X-a za oglašivače.
Rivalstvo Mask-Zakerberg se nastavlja
Takmičenje između Ilona Maska i Marka Zakerberga nije novo. Njihovo rivalstvo traje već godinama i često izlazi iz okvira poslovnih odluka. Od sukoba oko veštačke inteligencije, preko gašenja Fejsbuk stranica SpaceX-a, do izazova na fizički obračun, njihova borba se često vodi i na ličnom nivou.
Threads je dodatno zaoštrio to rivalstvo nakon što je Meta najavila platformu kao „otvoreni i prijateljski prostor za razgovor“, u suprotnosti sa haotičnom atmosferom koja je zavladala na X-u nakon promene pravila moderacije i ukidanja verifikacija.
Iako Mask i dalje drži prednost u bogatstvu i poslovnom uticaju, Zakerberg polako gradi novi front u borbi za digitalnu komunikaciju i čini se da korisnici sve češće biraju njegovu stranu.